Oranje boven

mei 15, 2013


1. Hanglamp van gebreid katoen ( 114,95), 2. Kruk uit teakhout ( 79,95), 3. Mok (€ 8,95), 4. Kruk uit 1 stuk hout (€ 89,95), 5. Kussen canvas: chair (€ 24,95), 6. Schaal (€ 29,95), 7. Kussen van gebreid katoen (€ 69,95).

Trots op eigen product, dat mogen we best zijn in Nederland. Naast de standaard exportproducten als tulpen en kaas kent ons land ook een aantal ontwerpers die het erg goed doen in het buitenland. Zo ook de heren achter het merk HK Living.

In 2009 starten Emiel Hetsen en Sander Klaver met de verkoop van door hun ontworpen meubelen, woonaccessoires en lampen. Eerst binnen Nederland, maar al gauw worden de producten opgemerkt in het buitenland. Dat de ontwerpen op interesse van het grote publiek kunnen rekenen blijkt wel uit de lange lijst verkooppunten. In ruim twintig landen gaan producten van Hetsen en Klaver over de toonbank.

Wat is nu het geheim achter deze populariteit? HK Living combineert naar eigen zeggen oude technieken met nieuwe materialen. Kernwoorden bij ontwerp zijn 'originaliteit' en 'puurheid'.  

“Cool and tough items inspired by the past and given an eclectic twist. It is this combination that makes our collection so unique and cool."

De ontwerpen zijn makkelijk in te passen in een al bestaand interieur. Ze geven net dat beetje extra en kikkeren een ruimte op met een opvallend design en een sprankelende kleur. Ook in de huidige collectie van HK Living zien we de neon dip terug, iets waar meerdere ontwerpers zich aan wagen dit jaar. Mocht een originele 'HK' je te duur zijn, dan is de collectie wellicht een mooie inspiratiebron voor een aantal goede DIY projecten.

You Might Also Like

0 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.