Groen, gezond en krom

mei 03, 2013


Een straat verderop zit een kleine buurtsuper gevestigd, van Turkse komaf. 'Multi Market' staat op de voorgevel te lezen. Voor het pand staan diverse soorten groenten en fruit opgesteld, het vormt een kleurrijk geheel in de grijze omgeving van asfalt en beton.

Zo multiculti als onze samenleving is, zo multiculti is ook het winkelaanbod. Inmiddels kent vrijwel iedere wijk wel een Turkse bakker of groenteman. Ze lijken prima te draaien naast onze grote supermarkten. Over deze supermarkten gesproken, ik ben er niet zo'n liefhebber van. Ik kan enorm genieten van het bereiden van een maaltijd met verse producten en probeer dan ook zo min mogelijk uit pakjes te koken. Daarbij ben ik ook nog wel een kok die een uitdaging ziet in koken met een klein budget. 

Laat mijn multiculti supermarkt daar nu eens prima op inspringen. Zij kopen groenten en fruit in die zijn afgekeurd door de grote supermarktketens en dus voor een klein prijsje weg mogen. In de supermarkt zijn kromme komkommers blijkbaar niet gewenst, maar eenmaal gesneden en verwerkt zie je daar niets meer van. Laat staan dat de smaak anders is. Dus zo bracht mijn eetlust mij vanmorgen naar de kleurrijkste afdeling van het kleine winkeltje om eens flink in te slaan. Oranje wortels, een krop groene ijsbergsla, een rode paprika en natuurlijk een paar kromme komkommers vormen bij elkaar een heerlijke salade. Zie bovenstaand resultaat.

You Might Also Like

1 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.