De beste macarons van Parijs

mei 27, 2013

Ze hebben het ook wel over de 'King of Le Macaron' als het gaat om patissier Pierre Hermé. Volgens kenners maakt deze man de beste macarons van Parijs. Uit ervaring kan ik helaas niet spreken, dat komt hopelijk nog. Wel loopt het water me in de mond als ik reviews lees, foto's van toeristen bekijk of door zijn boek blader. De beoordelingen van toeristen liegen er dan ook niet om, ze beschrijven zijn baksels met woorden als 'het meest ongelooflijke wat ik ooit gegeten heb' en 'smaken die in je mond ontploffen'. 

Een bezoek aan de bakkerij blijkt een must te zijn, hoe lang je verblijf in Parijs ook mag zijn. Mocht zo'n tripje er op korte termijn niet inzitten, bekijk dan eens het boek met de titel 'Delicieus, de fijnste patisserie van Parijs'. Het is een document vol kleurrijke foto's van heerlijk gebak, uitgebreide beschrijvingen van de lekkerste smaken en de beste adressen waar je de beloofde smaak kunt ervaren. De voorpret is compleet met de verzameling recepten voor al dit heerlijks. Zeker een middag ploeteren in de keuken waard!

Binnenkort wel een trip naar Parijs in het vooruitzicht? Voor Pierre Hermé stap je uit op metrostation Saint-Germain-des-Prés, Mabillon of Saint-Sulpice. Van daaruit loop je naar 72, Rue Bonaparte.

You Might Also Like

0 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.