DIY - je eigen Keep Calm poster

april 08, 2013


Terug van weggeweest zijn ze, de 'KEEP CALM...' posters. Afgelopen seizoen zagen we ze al veelvuldig voorbij komen op wanddecoratie, koffiebekers en waar eigenlijk niet op.

De teksten doen het vandaag de dag goed als decoratie, maar dat was in 1939 wel anders. Aan het begin van de Tweede Wereldoorlog liet het Britse Ministerie van Informatie 2.500.000 posters drukken met de slogan 'KEEP CALM AND CARRY ON'. Het zou een boodschap moeten zijn aan de Britse bevolking in het geval van een Duitse inval, maar de posters werden nooit in gebruik genomen. In 2001 werd zo'n poster teruggevonden op een veiling in een doos met oude boeken. De gevolgen kennen we.

In de loop der jaren zijn er tal van parodieën ontstaan op de originele tekst. Nog leuker, je kan ze zelf heel gemakkelijk ontwerpen via The Keep Calm-o-mathic. Op de website ontwerp je in enkele muisklikken je eigen 'KEEP CALM...' slogan. Opslaan, printen, bijknippen en inlijsten!

Tip: print je ontwerp op gekleurd papier of papier met een design.

You Might Also Like

0 reacties

Over mij

Mijn foto
Hoi, mijn naam is Ingrid. Ik ben 27 jaar. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als freelancer in de media- en communicatiebranche. In mijn vrije tijd struin ik graag de kringloopwinkels in de omgeving af en ben ik creatief met papier en post. Op 365 Miles to Paris schrijf ik met plezier over onderwerpen als snailmail, kringloopgeluk, creatieve DIY's en inspiratie voor in de keuken en het interieur.